• Beneficiile dansului prenatal în sarcină, la naștere și postpartum

    Dacă te pregătești să fii mamă sau eşti deja însărcinată, e bine să ştii că un antrenament fizic adecvat și constant realizat poate face diferența între o experiență frumoasă a sarcinii și a nașterii și una mai puțin plăcută, pe fondul schimbărilor pe care sarcina le aduce corpului și psihicului tău.

    Iar dansul prenatal, compus din mişcări simţite, create şi lăsate moştenire de femei, pentru femei, din vremuri arhaice, poate fi alegerea ideală pentru corpul, mintea şi sufletul tău, în preţioasele luni de sarcină.

    Mișcările circulare sau unduioase ale pelvisului care se regăsesc în dansul prenatal ajută femeile să treacă prin experienţa sarcinii și a nașterii cu uşurinţă, naturaleţe şi bucurie.

    Vei fi surprinsă de multiplele efecte benefice pe care această formă de mişcare le aduce pentru tine şi copilul tău. Iată doar cateva dintre ele:
    ✔ un bun masaj al întregului corp, cu accent pe zona lombară, care este intens solicitată în perioada sarcinii,
    ✔ copilul beneficiază şi el, indirect, de un masaj uşor şi plăcut,
    ✔ placenta primeşte din plin nutrenţii şi oxigenul de care bebeluşul are nevoie,
    ✔ relaxează și tonifiază musculatura din zona pelvină,
    ✔ antrenează și elasticizează gradual ligamentele inghinale,
    ✔ creează o senzație de corp ușor și fluid, chiar și în lunile avansate de sarcină, prin contracararea retenției de apă și a constipației,
    ✔ un tonus psihic excelent, prin aducerea împreună a dansului, muzicii și a bucuriei de a fi în contact deplin cu corpul tău și copilul tău.

    Să te ridici şi să te mişti în travaliu scurtează durata acestuia şi scade nevoia de epidurală.

    Dintotdeauna, femeile aflate în travaliu simt instinctiv să-şi balanseze şi rotească pelvisul şi şoldurile. Mai ales când sunt foarte conectate cu mesajele pe care i le dau corpul şi copilul său.

    Iar aceste mişcări contribuie din plin la o bună poziționare a copilului pe canalul nașterii, dilatarea colului și îmblânzirea contracțiilor, creând, astfel, premisele pentru o naștere naturală, ușoară și rapidă.

    Exersarea lor, încă din timpul sarcinii, te ajută să le abordezi cu ușurință, în timpul travaliului.

    Astfel, îţi vei putea orienta toată atenția către ritmul respirației. Sau, pur si simplu, te abandonezi unei stări de relaxare și detașare față de lucrurile și evenimentele exterioare.



Dans Prenatal © 2014-2018. Toate drepturile rezervate • Termeni si conditiiPolitica CookiesProtectia datelor